čtvrtek 19. listopadu 2015

Předvánoční úklid :-)

No jo, už je to tady, slovo Vánoce, vánoční a vánočně se začíná objevovat čím dál častěji. Všude se probírá dekorace, nákupy, dárky a uklízení. Výlohy obchodů, ale v podstatě i jejich vnitřek začíná připomínat jedny velké Vánoce a to je ještě listopad :-) I my už jsme museli napsat "vánočnímu skřítkovi" o dárky a teď už jen dopis musíme uložit pěkně za okno a doufat, že si ho skřítek vezme a o Vánocích se pod stromečkem objeví něco z rozsáhlého seznamu :-D

Ale jak dnešní název napovídá, dneska bych chtěla psát o úklidu.....
Že je to podivné téma na tento blog?  Ani bych neřekla, pokud tedy nebudu mluvit o vytírání podlahy a utírání prachu .... :-D


Je tedy pravda, že bych to ani nijak nespojovala s Vánoci, kdyby nebyly zrovna za pomyslnými dveřmi. Ale když už tu jsou, proč to tedy nepojmout vánočně :-)

Mám před sebou poslední rok mateřské dovolené a tak nějak to na mě padá. Uvědomuji si, že už se blíží čas, kdy nebudu moci být s dětmi tolik, kolik bych si přála a nebudu mít na ně takový vliv, jaký jsme s manželem doteď měli. A jak jsem dřív byla ráda, když si Terezka ve školce pohrála s dětmi a já měla čas taky jen pro Ondru nebo i pro sebe, tak teď mi vůbec nevadí, když se nám povede být několik dní doma spolu a školku vynecháme.

A tak čím dál víc přemýšlím o věcech, které mě od dětí odtrhávají. Nebudu si nic nalhávat, nejhorší je asi počítač - internet. Ale snaha o jeho vyřazení z denního provozu mi moc nevychází, proto jsem se uchýlila k menší změně. Začala jsem "uklízet".
Nejprve jsem probrala Facebook, kde jsem zrušila sledování poměrně mnoha stránek (a asi to bude třeba ještě víc probrat). Teď se snažím třídit záložky na internetu, abych zbytečně nečetla tolik blogů a nesledovala tolik stránek.  Prvotně zachovávám křesťanské stránky a až pak se rozhoduji o tématech jako je domácnost, dětské aktivity, knihy a hudba ... Ano, mohla bych smazat všechno a bylo by, ale já si prostě myslím, že internet není takové zlo, pokud se používá s rozumem. Už proto, že pak bychom mohly zrušit i tento blog a bylo by, že :-)

Myslím si, že je na místě být kritický a opravdu zvážit, co je pro nás prospěšné. Jestli je důležité sledovat profil populárního zpěváka nebo si zazpívat s dětmi. Na druhou stranu existuje spousta stránek, které jsou plné nápadů na společnou zábavu s dětmi a když je v tom i něco spojeného s Bohem, Biblí a křesťanstvím .... co víc si přát :-)

Zajímalo by mě, jaké stránky rády sledujete, jestli máte Facebook profil a co vás zajímá. Máte spoustu zájmů nebo sledujete jen své osobní přátele a víc nic?  Budu ráda, když se osmělíte a napíšete. A pokud se chystáte na vánoční "úklid" v podobném stylu, jak se rozhodujete, co zůstane a co půjde? Určitě to bude inspirací i pro nás ostatní.

Mějte krásný den s Bohem a těším se na vaše komentáře,
Monika




2 komentáře:

Pavla řekl(a)...

Facebook mám a kromě svých přátel sleduju stránku AC Sparta :D (kvůli svému synovci, který za Spartu hraje a já sleduju, kde co pěkného o něm napíšou), pak sleduju stránky o Praze, kam lidi vkládají fotky, taky stránky Kudy z nudy, které mi nabízejí různé akcičky na hradech a zámcích - ty sleduju kvůli svojí dceři (která si asi před dvěma měsíci zrovna Facebook zrušila, protože měla pocit, že už jí zabírá moc času). Jinak samozřejmě naše stránky Bible a káva a stránky Křesťanská církev. Pak už jen stránky půlroční holčičky, které brzy po porodu našli nádor na mozku a její maminka vkládá fotky s vtipnými komentáři. Jinak na internetu si čtu každé ráno při snídani zprávy z různých zpravodajských stránek, a pak si při vaření pouštím seriály a pořady, které jsem neviděla den předtím, protože se u nás večer nepouští televize :D . Taky mám účet na Twitteru, ale vzhledem k tomu, že jsem si ho před několika lety založila, a od té doby jsem na něm nebyla, tak si ani nepamatuju heslo :D. Přeju vám všem pěkný den. Pavla

Monika řekl(a)...

Ahoj, teda to je věc, že se někdo dobrovolně vzdá FB účtu!!! Myslím v Katčině věku. Já už nad tím tolikrát přemýšlela, ale mám tam tolik kontaktů na lidi ze zahraničí, o kterých bych jinak nevěděla (přece jenom si s každým psát email by bylo náročnější než rychlé kouknutí na hlavní stránku), takže jsem raději zrušila osobní blog :-) U televize mám ještě rezervy, ale jsem na sebe "pyšná", že jsem eliminovala většinu seriálů a pravidelně sleduji snad jen Star Dance a Superstar a jednu čtvrteční detektivku :-) Je úžasné, kolik má člověk najednou času na čtení knížek :-D
Monika