pátek 30. ledna 2015

Krásný domov

Moudrost dovede postavit dům,
šikovnost jej umí upevnit.
Poznání pak jeho pokoje plní
majetkem vzácným a překrásným.
Přísloví 24:3-4

Tento měsíc se snažím číst knihu Přísloví a i když jsem občas pozadu za svým měsíčním plánem, většinou se mi daří nastřádaný skluz dohánět. Rozhodla jsem se na sebe nebýt tak přísná, takže nemám ambice přečíst Bibli v jednom roce, ale kdyby se to náhodou povedlo, budu jedině ráda - a když se to nepovede, nebudu z toho smutná, že jsem zase něco nedotáhla do konce (to je totiž občas můj problém).

Výše zmíněné verše jsem četla tento týden a natolik mně oslovily, že jsem si řekla, že stojí za celý článek tady na blogu.


Mám šikovného manžela, který - ač samouk - si umí poradit i s výstavbou půdního pokoje na chalupě, kde to teda původně vypadalo tak na zbourání. Doma zase vymyslel a sestavil úložné skříňky a regály a že to občas byl tvrdý oříšek - no jen si zkuste postavit vestavěnou skříň v panelákovém bytě plném křivých stěn.... Ale zvládl to! Vše pořádně promyslel, na internetu si našel rady a návody, vše vyměřil, propočítal, objednal a nakonec šikovně dokončil.

Ale přesto, že je náš domov útulný vizuálně ještě nemusí znamenat, že bude útulný i pocitově. Na základní škole jsem měla kamarádku, která žila na tu dobu v nákladně zařízeném bytě. Z jejich koupelny mně přecházel zrak (naše umakartové jádro se s tím opravdu nedalo srovnávat) :-D Ale přes to všechno se mi tam nikdy úplně nelíbilo. Rodinné vztahy mezi kamarádkou, její maminkou a otčímem byly napjaté a celé to tam tak nějak viselo ve vzduchu.

Proto vím, že mít krásný domov neznamená mít vše "vystajlované" do posledního trendu, ani nemusí být přeplněný drahým nábytkem či plný starožitností. Krásný domov dělají lidé, kteří v něm žijí.

A Bůh nám říká, že pokud budeme mít poznání - poznání jeho vůle, jeho Slova, jeho lásky a milosti - naše pokoje budou plné majetkem vzácným a překrásným. A toto bohatství je dostupné každému! Všichni si ho můžeme dovolit a všem bude doma slušet....


.... tak pojďme si ten domov ještě vylepšit. Bůh je ten nejlepší architekt - designer.

Krásný den s Bohem,
Monika

6 komentářů:

Jana řekl(a)...

Milá Moniko.
Když jsem zahlídla, že máš nový příspěvek,zatetelila jsem se radostí, opravdu jsem si uvařila kávu a přečetla si ho. A nezklamala jsem se. Potěšil a můžu říct je : AMEN sestřičko :-)

Monika řekl(a)...

:-) Jani moc děkuji za milý komentář!!! Když vím, že tento blog někdo čte, tak vím, že to psaní má rozhodně smysl.
Krásný víkend, Monika

Anonymní řekl(a)...

Monika, tvoje písanie určite zmysel má! Na tvoj blog síce zablúdim len z času na čas, ale vždy tu nájdem povzbudenie ;) Ivka

Monika řekl(a)...

Ivko, moc děkuji!

Unknown řekl(a)...

No svata pravda o tom bydleni... kde je laska je milo a utulno ☺ krasne napsano..

Monika řekl(a)...

Ivo děkuji :-)