středa 22. října 2014

Co děláte s Biblí?

Trochu zvláštní otázka, viďte...

Ale musím se tu přiznat, že byly v mém životě (v mém novém křesťanském životě) momenty, kdy jsem Bibli jen převážela z místa na místo, ale ani jsem ji nezvládla otevřít, natož si v ní číst nebo studovat. Nebudu vás zahrnovat důvody, výmluvou či ospravedlněním se ... všechno je to zbytečné, protože vím, že na Boha a jeho Slovo bych si čas měla vždy najít. Měla bych to umět a měla bych to dělat. Ale nejsem dokonalý člověk. Jsem člověk, který dělá chyby, který hřeší. Co je ale podstatné.... jsem člověk, který takové věci chce napravit, který chce dát věci do pořádku a srovnat si své priority a svůj život.

Právě v této době jsem si začala doma studovat Kázání na hoře v Matoušově evangeliu a naplňuje mně to takovou silou a energií, že si říkám, proč jsem se do toho studia nepustila dřív. Jsou dny, kdy se v průběhu dne k Bibli ani nedostanu a pak jsem večer celá nervozní, že jsem si ještě nepřečetla a nepostudovala svou "dávku duchovna" :-D

A protože jsem člověk, který potřebuje neustálé podněty, aby pokračoval ve věcech, které jednou započal, je to stejné i s Biblí a jejím čtením. Potřebuji v sobě nechat doutnat tu touhu po vědění, po učení a objevování tajů Písma. A tak mně napadlo, že by i pro vás mohlo být zajímavé, kdybych vám tu shrnula pár tipů, které by vám mohly pomoci ve studiu a čtení Bible.

STUDIJNÍ KNÍŽKY
existuje mnoho knih, které vám pomohou studovat jednotlivá témata či knihy Bible. Především je ale důležité si zjistit něco o autorovi, abychom znali jeho víru a jeho pochopení Bible. Nechci hned někoho automaticky označovat za falešného učitele, ale některé výklady nás akorát můžou zmást a nebo můžeme nesprávně pochopit výklad, aniž bychom si to uvědomili.


ONLINE STUDIA
jak se říká, internet je mocný a je to tak, najít se tam dá prakticky cokoliv. A tak i biblická studia, která mohou být i zdarma. Většinou je potřeba se jen zaregistrovat a pak už je to zcela na vás. Můžete se přidat ke skupince a diskutovat téma společně (třeba přes facebook skupinu, nebo blog), ale nikdo vám nebrání i v samostudiu. Často chodí na email články, odkazy na videa a na diskuze, která se k témamu vztahují.

(obrázek je pro ilustraci, není to reklama ke konkrétnímu studiu)

PLÁNY (na čtení, studijní)
no a na internetu najdete i spoustu čtecích plánů ... jak přečíst Bibli za rok, za půl roku nebo za 3 měsíce. Nebo si můžete stáhnou elektronickou verzi Bible do telefonu a k ní i nějaké přednastavené tématické plány, které zahrnují verše ke studované problematice.



Já osobně tyto věci kombinuji. Tedy až na ten plán v mobilu, protože mně telefon zlobí a Bible se mi z SD karty smazala :-(
Ale jak jsem uvedla, právě teď studuji část Matoušova evangelia a mohu jednoznačně doporučit tuto knihu:
Paul Earnhart, Pozvání k duchovní revoluci - studie "Kázání na hoře"



papírová kniha je myslím neprodejná, ale můžete si stáhnout elektronickou verzi, která je na těchto stránkách:


A co vy? Víte teď naprosto přesně, kde leží vaše Bible? Práší se na ni nebo se vám rozpadá v rukách, protože v ní neustále listujete, zapisujete si do ní a podtrháváte? :-D
Bude to znít divně, ale přeji vám, aby se z vaší Bible stávalo "salátové" vydání, protože to o něčem svědčí ... :-D

Krásný den s Bohem,
Monika

Žádné komentáře: